1-از کپیزدن(duplicate) استفاده نکنید: به جای ایجاد یک نسخه مشابه با استفاده از shift + D میتوانید با استفاده از alt+D اکثر اجسام پیچیده را ایجاد کرده و انتقال دهید. این جسم جدید، مشهای مشابه نسخه قبلی را دارا است و میزان استفاده از حافظه را کاهش میدهد. بعلاوه، ایجاد تغییر روی یک جسم باعث ایجاد تغییر روی بقیه اجسام شده و در زمان کوتاهی میتوانید تغییرات زیادی را اعمال کنید.
2-ذخیره زمان با flat projection: از نقشههای UV استفاده نکنید و بجای آن و براساس هندسه، از flat projection استفاده کنید. میتوانید تنها در چند دقیقه اجسام پیچیده و واقعی را ایجاد کنید.
3- از ویرایش متناسب(نسبی) استفاده کنید: اگر صفحه شما حاوی بیش از صدها جسم باشد(مثل صخره، تپه و …) قراردادن هر جسم در یک موقعیت مناسب زمان بسیار زیادی را از شما میگیرد، به همین دلیل برای افزایش سرعت از ابزار ویرایش نسبی (proportional edit) استفاده کنید. یک جسم را انتخاب کرده و با فشردن کلید O گزینه ویرایش نسبی را فعال کنید. سپس به ترتیب با فشردن GوS و یاR میتوانید با استفاده از ماوس به ترتیب حرکت، مقیاس و یا چرخش جسم را شبیهسازی کنید. مشاهده خواهیدکرد که تمام اجسام به صورت نسبی ویرایش خواهندشد. با استفاده از اشارهگر ماوس میتوانید اندازه ناحیه را کنترل کنید. میتوانید یک لایه ایجاد کنید و اجسامی که به آن نیاز ندارید را درون آن لایه قرار دهید و سپس این لایه را غیر فعال کنید.
۱- تجربه کاری فارغ التحصیلان تازه کاربرای یک تازه فارغ التحصیل بعد از پیدا کردن شغل نوشتن سابقه کاری سختترین کار ممکن خواهد بود.این افراد نمیخواهند به عنوان یک فرد بی تجربه در نظر گرفته شوند به همین علت ممکن است بخواهند درباره شغلهای پاره وقت و دانشجویی خود توضیحاتی ارائه بدهند.
روی مهارتهایی تمرکز کنید که میتوانید آنها را به موقعیت شغلی خود تعمیم دهید
مهارتهای قابل تعمیم به شغل مورد نظر در کنار تجربیات کارآموزی بهترین مواردی هستند که تازه فارغ التحصیلان میتوانند در رزومه خود قرار دهند. دقت کنید که این اطلاعات باید با شغل مورد نظر مرتبط باشند. به عنوان مثال، اگر بعنوان ویرایشگر در روزنامه دانشگاه خود فعالیت داشتهاید، مهارتهای مدیریتی خود را در رزومه خود بگنجانید. همچنین بر تواناییهای تحقیقاتی و ارتباطی خود نیز تاکید کنید.
از عناوین شغلی مناسب استفاده کنید
سعی کنید در توصیف شغلهای قبلی خود از عناوین مناسبتر استفاده کنید برای مثال اگر به عنوان پرستار کودک کار میکردید، میتوانید از “Child Care Manager” برای عنوان شغلی خود استفاده کنید و سپس در مورد دستاوردهای خود در ارائه فعالیتهای آموزشی و تفریحی به کودکان توضیح دهید.
تجربیات مرتبط به موقعیت شغلی را عنوان کنید
ممکن است وسوسه شوید که همه جزئیات سابقه کار و پروژههای درسی خود را بنویسید. اما باید بدانید که کارفرمایان بدنبال کسانی هستند که میتوانند در خارج از فضای درس و مدرسه نیز موفق باشند. تجربه کارآموزی، فعالیتهای داوطلبانه و موقعیتهای شغلی موقتی، در صورتی که با شغل شما در ارتباط باشند میتوانند در رزومه گنجانده شوند.
گام اول
برای این پروژه باید از نرم افزاری کورل دراو نسخه +11 استفاده کنید. در این آموزش من ازCorelDraw X5 استفاده کردم. بسیار خب بیایید شروع کنیم. ابتدا بیایید نگاهی به عناصر اولیه به کار برده شده در این طراحی بیندازیم:
مراحل انجام کار نیز به همین ترتیب خواهد بود.
گام دوم: ایجاد کاربرگ
حالا که با مراحل و عناصر اولیه آشنا شدیم، دست به کار خواهیم شد. ابتدا برنامه کورل دراو خود را باز کنید. حالا یک فایل جدید بسازید و اندازه برگه را روی Custom تنظیم کرده و آن را به 19*30 سانتیمتر تغییر دهید.
گام سوم: ایجاد پس زمینه سایت
حالا که کاربرگ را تنظیم کردیم، باید برای وبسایت یک پس زمینه ایجاد کنیم. ابتدا به ابزارRectangle Tool بروید. می توانید آن را در نوار ابزار سمت چپ پیدا کنید. یک شکل جعبه ای بسازید و سایز آن را به همان اندازه کاربرگ تغییر دهید (19*30 سانتیمتر).
با رفتن به ابزار Fountain Fill Tool در نوار ابزار چپ و وارد کردن مقادیر زیر، داخل یک دایره بزرگ را رنگ کنید. همچنین با دابل کلیک، یک رنگ سفارشی در color Box ایجاد کنید.
1-اندازه سایه (Shadow) را تغییر دهید
اندازه Lamp شدیدا روی رندر نهایی تاثیر می گذارد. سایه های نرم می توانند اتمسفر آرام یا روشنایی روزهای ابری (به طور مثال) را شبیه سازی کنند، در حالیکه سایه های تند می توانند جزئیات را آشکار کنند و نور زننده و شدید روز (به طور مثال) را شبیه سازی کنند. تغییر اندازه لامپ می تواند در فضای صحنه تان تغییر ایجاد کند. یکبار امتحان کنید!
2- زیاده روی نکنید
یکی از اشتباهات متداولی که افراد مبتدی مرتکب می شوند، اینست که سعی می کنند هر چیزی را روشن کنند. نوردهی و روشن کردن بیش از حد صحنه، سایه ها که نقش مهمی در طبیعی بودن صحنه دارند را حذف می کند. به خاطر نبود آنها، نقاط هندسی از بین رفته و تصویر کاملا تخت می شود (مثال بالا را ببینید).
بنابراین به جای هراس از سایه ها، از آنها استفاده کنید! بررسی کنید ببینید چطور می توانید از سایه ها برای نشان دادن جزئیات استفاده کنید یا چیزی با اهمیت کمتر ایجاد کنید.
نکته: صحنه را خیلی هم تیره نکنید، چون انجام این کار هم، به ویژه در صحنه های شبانه صحیح نیست.
3-از رنگها استفاده کنید
دلیل ندارد که همه نورها رنگ یکسانی داشته باشند، مگر اینکه شما به دنبال ایجاد صحنه هایی به سبک فیلم نوآر یا با نمای سیاه سفید باشید.
رنگها نه تنها پیام عاطفی قوی را به بینندگانتان می رسانند، بلکه بخش مهمی از زندگی هستند!
تقریبا هیچ نوری در زندگی واقعی کاملا سفید نیست (البته این رنگ به طرز عجیبی بیشترین استفاده را در گرافیکهای رایانه ای دارد). نور واقعی که در درجه های کلوین اندازه گیری می شود (البته افراد کمی این را می دانند) می تواند مستقیما از Cycles با Blackbody node مورد استفاده قرار گیرد (Add>Converter>Blackbody).
قدم 1 ـ ابزار پرسپکتیو کراپ را انتخاب کنید
روی ابزار کراپ کلیک کنید و صبر کنید تا منویی باز شود. سپس گزینه? Perspective Crop Tool را انتخاب کنید.
قدم 2 ـ دور عکس را داخل چارچوب کراپ بیندازید
برخلاف ابزار کراپ که به طور خودکار دور عکس چارچوب کراپ میگیرد، در ابزار پرسپکتیو کراپ، خودتان باید چارچوب کراپ را ایجاد کنید. برای این کار در گوشه? سمت چپ عکس کلیک کنید و موس را به سمت گوشه سمت راست عکس حرکت دهید.
زمانی که دور داخل چارچوب کراپ قرار گرفت، انگشتتان را از روی دکمه? موس بردارید. با این کار دورتادور عکس، هندلهای کراپ قرار میگیرد.
عکس را گرید کنید
برای این کار در بالای صفحه، گزینه? Show Grid را تیک دار کنید.
قدم 3 ـ خطوط گرید را با سوژه عکس موازی کنید
برای درست کردن پرسپکتیو عکس کافی است که به کمک هندلهای گوشه سمت چپ یا راست عکس، خطوط گرید را موازی سوژه قرار دهید. برای مثال در این عکس، ضلعهای سمت چپ هتل باید صاف شوند، بنابراین با کلیک کردن روی هندلهای سمت چپ، خط گرید را موازی ضلع سمت چپ هتل قرار دادیم.